Lena Jadekrantz

Mer resurser till forskningen!
Utvecklingen inom cancerforskningen har tydligen varit enorm de sista dryga 10 åren. Men mer finns att göra!
Jag är glad att jag lever här och nu - år 2017 - tänk om det varit för 10-15 år sedan jag skulle ha behövt bekämpa cancern! Då var man inte lika långt framme i utvecklingen av metoder och mediciner. Jag är lycklig att jag nu bara har fem jobbiga dagar en gång i månaden som jag ska gå igenom! Det kommer jag och min familj att hantera!
Det är viktigt att sprida information om cancer, vilken prevention som finns och hela tiden påverka för att utvecklingen ska gå framåt. Cancerfonden m fl har viktiga uppdrag! Forskarna har viktiga uppdrag! Du har ett viktigt uppdrag varje dag! Ta hand om dig!
Duktiga fina Maria Forslin, vars hobby är att producera och regisera filmer. Korta som långa. Hon skriver manus sedan många år och har gått skådespelarutbildning i det stora landet i väst. Under våren 2017 spelade hon in en film i USA som släpps våren 2018. Hon har där en av huvudrollerna. Jag är så imponerad! Ser fram emot att se filmen!
Maria skrev för flera år sedan ett manus om en familj som får cancerbesked och hur just dem hanterar detta. Under sommaren 2018 kommer ett team från USA till Sundsvall för att filma utifrån Marias manus. Tror att casting mm pågår just nu.
I filmen kommer vi få följa karaktärerna genom deras kamp. En kamp mot cancer och hur vi kan reagera. Just nu pågår en crowdfounding där hon samlar in pengar till denna stora filmhändelse i Sundsvall. Hon har även valt att en stor del av pengarna kommer att skänkas till Barncancerfonden, för framtida forskning. Hjälp gärna till!
Om du vill så bidra gärna till hennes crowdfounding så lyfter vi problemet cancer ytterligare!
 
Gå gärna in på länken och läs mer om hennes manus och team. Vill du så ge henne gärna ett bidrag! Det har jag gjort :)
Love and peace!!!!