Lena Jadekrantz

Från mot... till medvind
Det har ju varit motvind ett tag, som ni vet. Jag har hanterat det ganska så bra och stått stabil i motvinden. Dock lätt framåtluta har jag stått och gått...  så att jag inte ska fall. Vinden har varit stark, periodvis oerhört stark, men jag har klarat det. Tagit en sak i taget och försökt skratta och haft ett positivt mind-set. Det är just nu, den åttonde månaden som jag bara får vara, har inga besök på sjukhuset, har inget jag måste gå igenom. Bara vänta ut nu... få distans, känna, planera framtiden... ja jag känner att jag blir starkare... orkar mer... vill mer! Det där sista... att vilja... där måste jag bromsa mig. 
 
Lika lång tid som en graviditet har detta tagit. Istället för att resultatet blir en bäbis så är mitt resultat att jag fått så oerhört mycket erfarenhet, jag har stannat upp, jag skriver... vilket är något jag tänkt göra så länge. Att det nu blev en blogg... det var ju i och för sig oväntat. 
Ja, jag vill nu ankra och ligga stilla ett tag. Inte ha så mycket krav och nya upplevelser. Inga utmaningar. Bara vara.  Göra roliga saker, träffa underbara människor... mötas! Fortsätta skriva, så klart. Kanske jag lägger ribban för någost större... kanske en bok... kanske något annat... vi får se. Jag planerar inte så långt fram ännu. Tar en dag i sänder och fyller dagen med det jag mår bra av.
 
Besökarna ökar stadigt på min blogg och ni finns runt hela Sverige :) hej på er :) det är så oerhört kul att ni vill följa mig😍 Jag trodde aldrig att det skulle finnas en sådan intresse, och jag kan bara gå till mig själv... jo, jag vet...  jag har också sökt information från andra bloggar. Nu bidrar jag själv och det är så kul 😍 Hör gärna av dig via mail eller lämna en kommentar på bloggen, så får jag höra vad du tycker eller du kanske rent av har förslag eller önskemål som du vill att jag ska skriva om. Allt anonymt om du vill! Jag tar tacksamt emot!
 
Medvind... det är det som gäller nu. Finns inga andra alternativ! En vind, ett liv som inte är motfalls... utan som följer med. Som ger mig de bästa tänkbara förutsättningar, där jag kommer att komma till min rätt oavsett situation. Där jag får utlopp för mina unika egenskaper på bästa sätt, där jag får ha kul med er, där vi har gemensamma mål som vi vill uppnå. Att det kommer in nya spännande människor i mitt liv, kanske vi blir kamrater på livstid... hur långt nu en livstid är... men så länge det varar i alla fall😍
 
Det finns så mycket spännande att göra, att se och att upptäcka. 
Det är bara att göra det... i medvind 😊