Lena Jadekrantz

More or Less...?
Nu har det gått ett år sedan jag fick mitt cancerbesked. Ett besked som för alltid kommer att förändra mitt liv. Kanske mitt livet blir kortare... kanske det blir lika långt som det var planerat från början. Vi får se!
 
Jag föddes 'planerat'... ja jag var envis redan då. Jag ville inte komma ut... så barnmorskorna planerade in min födsel... och min mamma promenerade i lugn och ro till BB. Året var 1964. Kanske det är en av orsakerna till  att jag är en lugn person 😄 Var sak har sin tid... är min melodi. 

Det som är viktigt nu... är att mitt 54 åriga liv saluteras och att jag nu finjusterar innehållet så att de kvarvarande åren blir med allra högsta kvalitet. Det finns nämligen vissa områden jag måste få till bättre för att jag ska komma till min rätt fullt ut. Tilläggskraven jag nu har håller på att formera sig.
 
Jag har gjort stora förändringar tidigare i mitt liv. Nödvändiga och insiktsfulla. Det saknas nu bara några bitar innan mitt pusslet är klart. Bara några få bitar som ska jag ska hitta... för platsen i pusslet för dessa bitar ser jag redan.
Jag ser motivet på mitt eget pussel klart och tydligt... och... jag har jobbat intensivt med att få till detta vackra motiv. Områdena där pusselbitarna saknas på går att leva utan... men jag är ju en sån person som vill göra klart saker och ting. Det är ju irriterande om det är ogjort, det går ju att göra bättre. Så jag kommer att jobba vidare med pusslet så att jag får se hela bilden av det vackra motivet.
 
För mig är det viktigt att jag lever här och nu, njuter av livet... det är faktistk ganska så kort. För alla. Med eller utan cancer. Det är också viktigt att jag får skratta och ha rolig, vara avslappnad, känna mig respektfullt bemött och ha ett givande och intressant innehåll. Att min kreativitet får flöda och att just den egenskapen förädlas, här finns nämligen mer att hämta. Min kreativa sida har legat latent alltför länge. Det är också viktigt att jag jag får möjlighet att möta likasinnade mer ofta än jag gör idag.
 
Work in progress... jag jobbar på´t! Livet är för värdefullt för att inte ta det ansvaret.
 
Vi behöver mindre av alla måsten och mer av trevligheter, så enkelt är det ibland. Livet är för kort för konflikter, för att inte ta tillvara på varandra, att inte känna kärlek och mycket mycket mer. Du skapar ditt eget innehåll och jag är skapare av min egen livskvalitet. Hur gör du för att få in mer glädje i ditt liv? Vilka behov har du för att förädla ditt eget liv? Har du kanske redan en plan?
 
Svårt! Eller hur?