Lena Jadekrantz

Snart Party
Nu har det gått c:a tre månader sedan jag fick beskedet att jag har en cancersjukdom. Tiden har gått fort och det har hänt mycket på 60 dryga dagar. Helt otroligt mycket! En liten cell i mig valde att fördubbla sig... om och om igen... och det gick fort! Insatser sattes in och jag gör nu en resa som heter duga! 
Jag försöker att vara här och nu... att återhämta mig och skapa bästa förutsättningar för att jag ska läka... samtidigt planerar jag faktiskt en framtid. Ja, du läste rätt... :) Till stora delar vet jag redan vad den kommer att innehålla... men saker ska finslipas nu. Ja, jag kommer kämpa! Jag vill inte ha något bakslag!
Till sommaren... då blir det kalas här hemma i trädgården. Nämligen den 15 juli. Vi firar 70-årskalas då! Donnan vi ska fira är helt otroligt cool... och det är inte jag ;)... det är vår egen snart 10 åriga Elsa som fyller 70 människoår! Elsa är väl värd att få stå i centrum! Fin, lyhörd, snäll och duktig tik som helst vill njuta i soffan och få mycket kärlek av oss i familjen. 
Elsa hon har sina rutiner och säger åt oss att nu matte/husse är det dags att fika eller... att det är dags att sova... mm. Hon kan oss utan och innan! Och vi.. vi kan henne också... :) Elsa är lyhörd för minsta lilla... men med åren har hon fått en mycket stark egen vilja. Hon vet själv när hon är klar med saker och ting... och det går inte att skynda på henne. Hon tror att hon alltid har rätt... tror hon... :)
Våra fina grannar har haft besök av henne ett antal gånger, och jag vet att de tycker om Elsa. Och... jag tycker om dem också :) Så det var nog ett trevligt möte de hade :)
Ju äldre Elsa har blivit desto yngre är hon. Framförallt sedan hennes bonussyster kom in i familjen för två år sedan. Leklustan kom tillbaka och ja, jag måste säga att det är bra med motstånd från en "irriterande" bonussyster ibland. Det är lätt att man går i gamla fotspår och inte tar sig vidare. Jag måste göra förändringar i mitt liv, för att få ett bättre liv. Det är svårt, ja jag vet. Men det går. Jag vill. Jag ska! Orsak och verkan... ja, konsekvenser blir det. Min vision håller på att skapas... och måste förverkligas!
Vill du göra förändringar? Vet du vad du ska förändra till det bättre? Hur ska du gå tillväga?