Lena Jadekrantz

Vår Vår Vår!
Visst känner du av att ljuset är på väg! Jag tycker det är så härligt... nytt framför oss! Krispig grönska väntas, sol och värme behöver vi efter denna vintermörka tid. Mer energi, mer vilja att ta itu med balkonglådor och trädgårdar. Kanske du redan har planterat i små frölådor eller kanske rent av tagit fram dina pelargoner som haft vintersömn och genast tänker jag på fina A som har bra struktur med sina pelargoner! Jag misslyckas alltid. Förmodligen för mycket drag i källaren med en garagedörr som åker upp och ner... eller ett alltför stängt pumphus som ligger i trädgården och som jag lätt glömmer bort... och då får inte blommorna tillräckligt med vatten under den mörka tiden. Jag har en svaghet för pelargon Mårbacka! Den är så vacker och framförallt så skräpar den inte ner :) 
Bild och copyright: Lena Jadekrantz
Bilden ovan är tagen under en mycket trevlig promenad med snälla och fina A-S, så fina omgivningar och så fina samtal! Ser fram emot nästa promis :) Det vi två konstaterade var att nu är våren snart här. Vi tog en hel del bilder under promenaden. Den bild som är ovan är från Släda på Alnö och bilden visar bottenhavet... och ni ser att det inte finns någon is på denna plats just nu. Måsarna låg i olika generationer på vattnet och jag tyckte att jag såg Vigg! Nu du A... i år är jag nog före dig i vigg-observation :)
Våren är ju nyckfull och individuell, precis som mina reaktioner på cancerbehandlingen! Våren träder in när när medeltemperaturen är över noll grader i sju dygn... men... det finns en viktig aspekt till i detta... nämligen att detta måste ske efter den 15 februari och det har vi ju passerat. Så det ser lovande ut! 
Jag måste omgående ge mig ut på pelargonjakt! Troligen är de i källaren och jag ska se om jag kan få liv i dem nu!
Om du vill, så skicka gärna bilder på att våren har kommit! 
Gärna andra bilder också, jag behöver en del här på bloggen!
Bilder, frågor och idéer tas tacksamt emot! Maila gärna :)
Kram till er alla!
 
#1 - Anna

Jodå, Lena, mina pelargoner har fått komma in från garaget och de började genast tacka mig med massor av små späda blad.

Svar: Underbart :) ja jag kanske kan lyckas i år! Ser så ut just nu :)
Lena Jadekrantz