Lena Jadekrantz

Hel och Het
Jag kan ju säga att just nu är jag inte vacker... absolut inte het om man så säger. Har inte fått de fysiska attributionerna som vår underbara artist LoReen :) har nu när även hon är snaggad. Meeeen, jag försöker att göra det bästa med det jag har. Utgångsläget med bar skalp är annorlunda! Det innebär att jag måste använda andra metoder när jag sminkar mig än vad jag har gjort tidigare. För ja... jag har alltid valt att jobba på mig själv. Både invändigt och utvändigt. Det tycker jag är en skyldighet, främst mot mig själv. Vi har alla situationer i livet som påverkat oss positivt och negativt. Det går att rensa i röran, att bli hel. Det vet jag :) Det är viktigt att må bra, att ta hand om sig. Att vårda sig själv. På insidan såsom på utsidan.
Jag frågade L om han fortfarande tycker jag är fin nu för tiden... det blev en alltför lång konstpaus... men det gör inget! Det är inte lätt för någon och detta måste få ta tid... att bli het igen :) Det jag har upptäckt just nu är hur viktigt det är med skuggor i ansiktet och att de skuggor man är van att ha har försvunnnit. Då måste man försöka återskapa dem för att få en balans i ansiktet igen. Och simsalabim... här kommer metoderna countouring, eller strobing som det också kallas, in i bilden. Att med smink försöka förstora, framhäva, förminska och kanske dölja vissa delar av ansiktet. Det håller jag på att lära mig nu, jag vill ju allt försöka i alla fall. 
Bild: En modell före, under och efter metoderna countouring/strobing
I dagsläget är förbrukningen av hudkräm, ofärgad och färgad, betydligt högre än tidigare. Jag måste ju sminka skalpen också :) Annars ser jag mycket konstigt ut. Även rougeborsten åker över skalpen ett antal gånger. Ja säg... är det inte roligt detta :) Just nu väntar jag på att mina ögronfransar ska lossna också, så jag har varit förutseende och köpt lösögonfransar. Har inte testat dessa än. De ligger i lådan och väntar. Jag får ta en sak i taget helt enkelt. 
Att duscha är en helt annorlunda upplevelse med hår och utan hår! Jajamän, det är annorlunda! Belive me!!! Har aldrig förstått de duschmunstycken som sitter i taket och strålar direkt ner på huvudet. Men det gör jag nu!!! Så härligt! Kanske beror det på att jag blir varm... om huvudet eller att det inte sipprar ner vatten från håret till övriga kroppen under duschstunden. Dessutom, att var utan hår innebär bl a att njutningen av en dusch är bättre... men också... tiden inne i duschen går fortare... det är ju mindre hår att ta hand om. Tidigare var det schamponering i två omgångar och balsam. Det tar ju tid i ett stressigt liv...hmmm... vilka livsval man gjort! Under perioder har jag enbart använt balsam enligt balsammetoden, har funkat bra för mig och något som inte är uteslutet framöver... om jag nu får tillbaka mitt hår... men det tror jag nog!
Det mest konstiga i det jag går igenom nu, är bl a att hur ohet jag än är, så trivs jag med det. Insikt! Kanske det är ett steg till att bli hel?! Jag har insett att jag gärna undviker att sminka mig nu. Väljer ofta att drar händerna över skalpen och ansiktet. Känner! Jag vet dock att jag vill vara sminkad när jag åker till människobyn och att... när jag väl sminkar mig så ska det se bra ut. Framhäva det bästa. Men... jag vill också vara au naturel! Att få en balans! Vara äkta! Ärlig och sann! Ja det vill jag... att visa mig som den jag är... så som Ainbusk Singers sjunger.
Nu ska jag förädlas, jag ska bli hel och het. Få en helhet i mitt liv. Bra förutsättningar för att bygga något nytt, något bra! Ta med mig erfarenheter, för det har jag! Åsikter, det har jag! Viljan, den finns! Etik och moral, de har jag. Att se, kan jag. Värmen, den finns :) Nu ska ekvationen bli = HELHET... jiiihaaa :) Är ni med mig på resan???!!!
... L har nu dukat upp två glas vin, rakludder och fräsch rakhyvel... vi ska finraka min skalp. Ljusen är tända och vi... vi försöker gör det bästa av detta :)
#1 - Anonym

Oavsett hår eller inte tycker jag att du är toppenfin! ❤️ Det är väl alltid du som sagt att det sitter på insidan. :-) Kram Kram /Molly