Lena Jadekrantz

Lo REN
Unik och smidig som en Lo. Tjusigt och ståtlig som en Ren. Det är hon... vår artist Loreen. Ett skogsrå, med sitt långa hår som täcker ansiktet, så mystiskt. Vill gömma sig, inte synas. Men har all fokus ändå... som när man gömmer sig bakom ett träd i skogen... men ändå syns för skogens alla djur. 
Foto: Loreens instagram
Hon har gjort det... också! Hon har klippt av sig allt hår! Waow, vad strongt! Vad tufft! Vad snyggt! Å jag vet ju också att jag kommer att bli hårlös, har jobbigt med det... en identitetskris tror jag. Håret är ju ändå en signatur på en individ... men sitter kraften i håret? Tack Loreen, för din sympati:) Jag behöver det nu inför det jag går igenom.
Foto: Loreens instagram
Precis som bibliska Simson som var så oerhört stark och kraftfull tack vare hans sju långa flätor. Men när hans fru kapade hans hår så försvann hans styrka. Tack vare hans hår så hade Simson direct connection with Gud. Skillnaden för mig denna gång är att det är medicinen som tar mitt hår, inte min partner. Å jag... jag har då inte haft direktkontakt med övre makter på grund av mitt hår! Det vet jag :)
Hår har i alla tider alltid förknippats med kraft eller särskilda egenskaper - rikedom, stolthet, individualism mm. Håret är en del av en persons marknadsföring. Även om modet likriktar saker och ting, dvs alla ska ha liknande frisyrer och kläder under en epok. Så har alltid hår och frisyrer varit viktiga, dock i olika formationer. Modet förändras löpande och vi anpassar oss så klart. Vi gör ju det - vi människor. Vill tillhöra, vill bli bekräftade. Vi vet vad vi har, men inte vad vi kan få. Kanske dags att göra som djuren. Inte bara använda synen, utan alla andra välutvecklade sinnen. Följa med och inte vara fördomsfull.
Att gå in i något nytt - föder nya möjligheter! 
Ett mode med avrakat hår... ja då kanske jag blir "inne" en gång i livet i alla fall -  jag siktar på det :)