Lena Jadekrantz

Erland och Tryggve
Ja, jag har faktiskt legat ovanpå Erland ett tag nu... erkänner... men... idag fick jag faktiskt prova på Tryggve. Det gick bra det också... det var ungefär samma... men ändå inte! Tryggve hade ett pipigare ljud... om jag ska sammanfatta... så är Erland faktiskt mer kraftfullt. Fast det har ju ingen betydelse, det blir ju samma resultat ändå... i bästa fall.
 
När jag ska träffa Erland går jag åt vänster och idag fick jag gå till höger... där Tryggve är. Har dock känt Erland betydligt längre, så där är jag mer trygg om man så säger... även om Tryggve på mycket kort tid också har gjort mig lugn och säker. Saker och ting måste ju få sin tid så att säga. Det tar ju ett tag att lära känna varandra. 
 
Det Erland har gjort för mig, vet jag ännu inte. Vår bekantskap upphör förhoppningsvis nästa vecka och jag hoppas och önskar att jag aldrig behöver besöka Erland någon fler gång i mitt liv. Men just nu känns det bra att ligga ovanpå.
 
Lite sorgligt dock att vår relation tar slut, men samtidigt öppnar sig något nytt. Erland och Tryggve har så fina, trevliga och ordningssamma människor runt omkring sig och de pysslar om oss så fint. Det är verkligen bra för mig också, inte bara för Erland och Tryggve.
 
Erland och jag har träffats 20 gånger. Tryggve har enbart varit 1 träff... än så länge. Vi får se om vi hinner få till en till "dejt".
Bild och copyright: Lena Jadekrantz. Bilder från väntrummet och på min "vän"
 
Relationer är vad vi gör dem till. Var och en av oss upplever olika saker i en och samma situation. Hur vi valt att tolka en situation baseras på så mycket. Några av er kanske tänker... men vad har hon nu gjort... några andra av er kanske tänker... det måste vara något mer i texten ovan.
 
Ja, det finns lika många tolkningar som personer... vi har olika erfarenheter med oss i livet och vi skapar olika situationer baserat på oss själva. Fundera gärna på hur du själv kan göra för att inte ha förutfattade meningar, eller dra alltför snabba slutsatser. Hur gör du för att synkronisera dig med din omgivning eller är du den som tror att du och dina egna åsikter är de enda rätta? 
 
Erland och Tryggve behöver faktiskt inte fundera på dessa frågor. De har inga känslor. De levererar! Varje vardag, visst strul kan det bli... men det har de alll rätt till. Leveransen är alltid nästan 100%. Men så är det med teknik, det strular ibland precis som vi människor strular... alla av oss har ständiga ord och meningar i huvudet som påverkar oss... om du ännu inte tänkt på det så är det ju aldrig tyst innuti oss... men du kan alltid se till att dessa tankar  bara är positiva... kanske det behövs en omprogrammering för att nå dit just du vill... men det handlar också om hur du väljer att agera i dina relationer med andra... vad kan du göra för att skapa bästa förutsättningar för dig själv och för andra? Du är faktiskt en viktigt nyckelperson i detta.
 
Nästa vecka upphör min relation med Erland och Tryggve, det heter de två strålningsapparater som används på sjukhuset. Ja jag ligger på Erland varje vardag, vilket jag snart har gjort 24 gånger... 1 gång fick jag testa Tryggve. Ja, det har faktiskt döp maskinerna till Erland och Tryggve. Maskinerna levererades på de två dagar då Erland och Tryggve har namnsdag. Är det inte charmigt, så säg!
 
När jag ligger på Erland ser jag Indalsälven och när jag ligger på Tryggve ser jag en vacker natur och en insjö från Finland.... ni vet... det fina bilderna i taket... så jag har ju något fint att titta på när jag väl ligger där😍 Totalt blir det 25 strålbehandlingar för mig.
 
Nedräkning pågår!