Lena Jadekrantz

Din vackra...
... huvudstad har visat sig från sin bästa sida! Så underbart att i sol och värme få vandra omkring i min egen takt. Ta bilder och njuta! Ja, jag har orkat resa från min kära soffa som jag tilbringat mina sjuka dagar i. Jag har haft kraft att vilja göra något utanför huset. En fantastiskt skön känsla! 
 
Detta är ett friskhetstecken, sannerligen! Mitt besök hos söner och syster var målet och att få träffa nya människor som är på väg in i mitt liv! Ja allt är uppfyllt och mitt hjärta är fullt av varma underbara känslor 😍
 
Under denna resa har det varit ett krav att jag måste ta det lugnt och vid behov vila. Det har fungerat, resultatet visade sig när jag kom hem. Jag var inte slutkörd! 
Bild och copyright: Lena Jadekrantz
Jag har haft det bra och jag har skött mig bra. Lyssnat på kroppen och framförallt har jag rört på den. Många promenader med min nya kamera har det blivit. Fantastiska vyer och underbart sällskap har jag haft. Självklart en del restauranger och cafeér har vi besökt.
Bild och copyright: Lena Jadekrantz
Stockholm är fantastisk! Att bo centralt men ändå så nära naturen! Jag har vandrat på söder och i underbara Alvik. Där finns en strandpromenad som delvis går in i skogen och som går flera kilometer.... jag har inte promenerat hela vägen men ganska så långt. Båtar i olika formationer och storlekar... ja man tappar hakan ibland :)
Jag har också varit i gamla stan och njutit av vinklar och vrår... i försök att vänja mig vid min nya kamera. Här kan man strosa länge. Morsdag firades på Fjäderholmen, en båttur och god lunch i fint väder med ljuvligt sällskap, ett minne för livet! Tack ni som arrangerat 😍 
 
Men det allra bästa... jag själv fungerar! Min kropp är stark och min knopp mår bra. Ny energi finns här och jag... ja jag är bara uppfylld av kärlek och tacksamhet! 😘
 
Jag har även strosat utan peruk på Drottninggatan... och ingen tittade nämnvärt på mig 🙏 Ser kanske ganska så normal ut ändå med mitt mycket kortkorta hår. Ska nog testa reaktionerna här hemma också 🤣
 
Frisk, friskare... friskast... snart så i alla fall!
 
 
 
 
#1 - Anonym

Vilka fina bilder:), vilken kamera har du?:), bara skojar förstår att det är den som kollar vinklar och motiv som får till bilderna så välkomponerade. Härligt!

Svar: Tack :) Jag har investerat i en Sony A6000 efter goda råd från flera oberoende parter. Så jag går i god att det är en bra kamera. Vinklar och vrår för en nybörjare är en utmaning, men oerhört roligt och jag får utlopp för min kreativa sida.
Lena Jadekrantz