Lena Jadekrantz

Yalla + Yalla = Framgång
Jag blir så oerhört glad över projekt som bidrar till utveckling! 
Jag fick bara för någon dag sedan höra talas om ett projekt som heter YallaRinkeby. Syftet med projektet är att ta tillvara på utrikesfödda kvinnors kompetens med mål att få en anställning eller rent av börja bygga upp en egen verksamhet. Visst är detta fantastiskt! Att någon satsar i någon annan!
I verksamheten YallaRinkeby ingår möjlighet att hyra konferens, beställa catering och/eller köpa egenproducerade produkter som är gjorda med recept från kvinnornas hemland. Jag har fått två presenter från deras produktion och jag blev väldigt glad :) dels är det den påse ni ser på bilden här nedan och en påse med mûsli :) Mycket gott :)
Det finns även ett likvärdigt projekt som pågår i Rosengård, Malmö. Det projektet heter YallaTrappan och har bl a varit med i serien Landgång. Syftet är samma som projektet i Rinkeby, Stockholm, nämligen att ta tillvara på den oerhörda kompetens som kvinnorna har och förädla deras kunskap i en innovativ miljö så att det skapas en ny framtid och andra möjligheter :) 
Är så glad över att jag har träffat den drivna, duktiga och fina projektledaren från Yalla Rinkeby :):):)
Hmmm... det är så synd att ingen driver dessa projekt i Sundsvall!
Love Meze!!!