Lena Jadekrantz

Tack :)
Tänk att det finns en så stor cancerskräck i vårt samhälle. Cancer förknippas med död... men är det så? Har vi all fakta? Varje år får ca 9000 kvinnor bröstcancer varav ca 1500 kvinnor tyvärr har en dödlig utgång. Vi söker hela tiden information om rätt kost och motion, vi överöses i media... ja jag har nu fått boken Matfrisk... om mat som förebygger cancer... det står mycket intressant där! Bl a att det finns en stor cancerskräck i samhället och att det för läkare är svårt att ge råd om hur cancer ska förebyggas utan att skrämmas.
Utveckling av upptäckt och botemedel har ökat, det vet vi. Forskningen har gått framåt och behöver ständigt nya resurser för att förädlas och utvecklas vidare. Har du möjlighet skänk gärna en slant till cancerforskning! Det behövs!
Jag vet att det finns ett behov av att individualisera varje insats i cancerbekämpning. Detta innebär att specialdesigna mediciner utifrån varje indvids behov. Är det inte fantastiskt om vi kan komma så långt. Andelen cancerpatienter ökar. En förklaring är att upptäckten av cancer är bättre idag och framförallt mycket tidigare. Du själv är viktig här. Var observant, lär känna din kropp och kontakta sjukvården om du är orolig. Lev här och nu. Krångla inte till det med att vara rädd och orolig varje dag. Läs gärna om den pågående forskningen om bröstcancer, nämligen Karma- och karismastudien.
Hur som helst nu har det snart gått 6 månader sedan jag fick det slutliga cancerbeskedet... fast jag egentligen har misstänkt att det var något allvarligt redan i september... dvs 9 månader sedan... ja, det var en tuff höst... men det har även varit en tuff vinter och nu i vår börjar det lätta lite... jag börjar känna igen mig igen... orken kryper sakta tillbaka. 
Just nu vet jag att cytostatikan har gjort sitt jobb... cancercellerna har minskat. Jag har tydligen också gjort mitt jobb med vila, motion och kost. Operationen, dvs masektomin, innebar att området där cancerceller har funnits är bortopererade. Bra! Det som nu återstår är att jag nu ska strålbehandlas i sommar, fem veckor... fem dagar i veckan, dvs totalt 25 gånger... nu ska eventuella "fritt flygande cancerceller" i min kropp få en omgång... strålningen innebär att min trötthet och kraftlöshet kan komma tillbaka... jaja jag får väl ligga i en solstol i skuggan och bli serverad både kalla drycker och mat... det lär nog inte gå någon nöd på mig... men min familj får eventuellt jobba hårdare ett tag😍
Under denna sjukdomsperiod har mina vänner, kollegor och arbetskamrater, ja inte att förglömma min familj... varit så otroligt fantastiska. Tack till er alla 😘
Jag har fått stöd, besök, samtal och mail. Jag har blivit bjuden på luncher. Jag har fått blombuketter, varav några har jag publicerat här på bloggen. Jag har när jag minst anat något fått vykort med fantastiska texter. Jag har fått presenter i olika former, varav några är publicerade här på bloggen. Några av dessa fina presenter som jag ännu inte hunnit publicera här på bloggen finns nu i stället i bilden ovan. Ni här fantastiska och tack återigen😍 Inte att förglömma den gåva det är att du som läsare vill följa mig i min resa här på bloggen 😍
I den stora bilden ovan ser ni en vit ljuslykta från Majas Cottage där en stor del av priset går direkt till Barncancerfonden. Majas Cottage har samlat över 1.5 mkr till Barncancerfonden. Lyktan är oerhört fin och jag fick den från en fin kompis med familj 😍
Boken i övre högra hörnet samt presentkortet från Storytel kommer från två kollegor. Tack😀 En av dessa kollegor prickade även rätt när jag nyligen frick en sjal från Joy i ett kuvert. Mitt i prick... sjalen är jag... återigen ett tack 😀 mycket lik en sjal jag redan har 😀
Sist men inte minst så njuter jag nu när jag står i duschen... inte bara för att jag tycker att det är skönare att duscha utan hår... utan för att duschgelen ni ser ovan från Rituals ovan är helt ljuvlig... inte att förglömma den tillhörande bodylotion. Jag hade aldrig köpt dessa om jag inte fått prova på via gåvan... jag kommer handla på Rituals framöver... så är det bara... tack ni tre snälla arbetskamrater 😍
Jag kan säga att jag har blivit oerhört glad, jag har gråtit och saknat er så mycket!!!
Min plan är nu... att återgå till en förbättrad och uppdaterad version av Lena... från version 1.0 till version 2.0 👏