Lena Jadekrantz

Eat, pray, love
Det finns många bra filmer, men en av dem är Eat, Pray, Love... med Julia Roberts. Har du inte sett den, gör det gärna :) Detta är en må-bra-film. I filmen glänser även den svenska skådespelerskan Tuva Novotny, hon gör en riktigt bra insats.
Jag har sett denna film ett flertal gånger och jag kan lova det går att se den om och om igen. 
Vill du i stället läsa boken så är den skriven av Elizabeth Gilbert. På svenska heter den Lyckan, kärleken och meningen med livet. 
Vad handlar den då denna film om? Jo, du får följa en person som väljer att dra i handbromsen i sitt liv. Hon inser att det liv hon lever inte är rätt, har försökt åtgärda men det är inte bra. Därför tar hon ett stort beslut att genomgå en skilsmässa och åker sedan ut i värden... där händer det saker och hon möter människor som är utmaningar men som även ger henne... insikter :) Hennes resa börjar i Italien... och var den slutar... ja... då får du se filmen först :)
Detta är en film om att hitta sig själv men framför allt hur man tar ansvar för sitt eget välmående.
Du kommer att uppleva denna film som lättsam och rolig men också mycket insiktsfull... det gjorde jag :)
 
 
#1 - Anonym

Den vill jag se😄kram Mona

#2 - GS

Filmen har jag inte sett. Boken läste jag dock utan behållning och med irritation. "Rik på riktigt" är mer min typ av bok (samma tema).

Svar: Aha, bra tips! Den boken ska jag kolla in!
Lena Jadekrantz