Lena Jadekrantz

Mina pumps :)
Som ni vet så promenerar jag en hel del... det går inte fort... men jag rör på mig i alla fall. Ibland går jag med stavar. Har inget schema för detta utan går mest på lust. Oftast promenerar jag med hundarna, de behöver ju sitt också :) Men ibland då tar jag mina stavar... och de är så bra! Inser att jag måste promenera oftare med dessa stavar.
Det är ett par Bungypump, dvs inga vanliga stavar, utan ett par stavar med inbyggd fjädring som ger ett motstånd.  Du bygger altså upp kroppen samtidigt som du får bättre kondition... under tiden du promenerar.... är det inte bra!
Dessa Bungypumps har inbyggda fjädrar, en stötdämpningsfunktion, så du kommer inte att uppleva de där stumma stötarna från vanliga stavar... vilket gör att det är en bra känsla för både armbågar och axlar. Desutom så avlastas även knän och höfter, precis som om du skulle gå med vanliga stavar.
Jag upplever att jag får upp farten mer med dessa stavar... har ju aldrig tyckt om att springa... men med stavarna får jag lust att springa... även min kropp tillåter inte det just nu... jag får vänta helt enkelt. Bygga sakta uppåt👆
Främst armar och axlar upplever jag får sig en omgång... men äver fler muskelgrupper aktiveras.... det känner jag:)
Bungypums hemsida står det att förbränningen ökar upp till 77% om...  du använder ätt teknik. Du är ju van att åka skidor... så då kan du använda dessa stavar. I promise U!
Du kan välja mellan olika motstånd, allt från nybörjare till träning. Jag har 6 kg motstånd och känner av lagomt mycket av detta i biceps och triceps efter en promenad. Du får gå in och titta och läsa mer på deras hemsida. Det finns olika modeller och motstånd och dessutom filmer på riktigt bra övningar... men även hur du ställer in stavarna... det är lätt :)
 
Testa gärna du också!
Jag köpte mina stavar på Intersport, men de finns säkert hos fler sportaffärer och på Clas Ohlson.
För dig som vill testa... så hör gärna av dig så jag får höra hur det går 😍