Lena Jadekrantz

Skvadern
Man brukar säga att första mötet är oerhört viktigt. Det första mötet med patienthotellet, som heter Skvadern, var inte imponerande... det kan jag säga.
Jag blev ju som ni vet inrullad i en säng och möttes av en stor STOPP-skylt i korridoren. På skylten står "var vänlig stanna här med patienter på bårvagn..." hmmm, tänker jag... jag är ju för fasiken inte död... bara lätt traumatiserad och utmattad av att ha varit nedsövd under en operation i ett antal timmar. Tacksam om ni ändrar ordet till patientsäng... eller något mer postivit klingande ord! Thank U! 
Den lätta upprördhet jag kände gick snart över när jag väl började titta mig omkring. Hade ju mest sett taket från min vy i den rullande sängen. Patienthotellet imponerade faktiskt på mig. Så fint renoverat, härliga färger och fräscha lokaler. Bra ventilation och bra värme i rummet. Stor rejält badrum. Det gick ingen nöd på mig och personalen var mycket trevliga :)
Men framförallt maten, oerhört fin restaurang... god smak och till mycket bra pris! Prova gärna restaurangen APTIT om du har möjlighet, det går bra även om du är privatperson. Deras hämtlådor är mycket populära.
Här har vården lyckats!
Hiss 5 våning 2... do it 😀