Lena Jadekrantz

Till...klippt
Ja då har jag äntligen gjort det! Som jag har väntat! Drygt sju månader efter första cytostatikabehandlingen började håret att växa... och det med kraft. Jag har själv sett skillnad från dag till dag...  håret har en enorm växtkraft nu. L har hela tiden sagt... 'när gifterna går ur kroppen, då kommer håre'... som vanligt har han rätt och jag har tvivlat många gånger under den här perioden.
 
Ja, jag har verkligen velat ha mitt hår tillbaka under den här tiden. Även om det har gått bra att vara utan, jag har haft mössor och peruken som kompensation. Ja, jag har känt mig ganska så bekväm med att vara utan hår. Här hemma har jag visat vem jag har varit, vad jag har är med om och hur jag ser ut ... oavsett om det bara är vi i familjen eller om vi har haft besök. Har fått respekt och enormt med stöd.
Nu har jag i alla fall varit till frissan, som har jag längtat och väntat! Att vara behårad är liksom en mänsklig rättighet och något man bör ha för att ingår i den kvinnliga grupperingen :)
 
Det blev en härlig upplevelse, tvättat hår, hårmassage och resonemang kring hur vi ska göra och vad nästa steg är. Kort snaggad och rakad nacke och längre ovanpå.... där uppe blev det mesta av håret kvar. 
 
Ja, jag har en hel del av varan... vilket även frissan sa. Många hårstrån... så det lär nog bli bra det här också. Mitt mål i vintras var att ha en frisyr som Marie Fredrikssons har... jag är nästan där nu :)
 
Ja, jag har mörkare hår nu. Trodde att jag skulle få tillbaka mitt sandrefärgade hår... men det är mörkare och betydligt gråare. Jag kommer att låta håret växa i sin form som den är nu, så får vi se om färgen ändrar sig eller inte. Jag hoppas på att färgen kvarstår eftersom jag verkligen tycker om den hårfärg jag nu har fått.
 
Hårkvaliteten upplever jag är betydligt bättre än för nio månader sedan. Jag har tjockare hår nu... som jag en gång i tiden har haft. Vi får nu se om färg och mängd ändras allteftersom håret växer. Jag misstänker att det blir täta besök hos frissan nu ett tag framöver... men vad gör det... pampering myself is what I need!
 
Varje hårsäck fylls nu med växtkraft och glad är jag 😀