Lena Jadekrantz

Hurra Hurra Hurra
Jag fick ett år till! Tack! Vet egentligen inte hur många dagar jag fick när jag föddes, vet fortfarande inte det. Men ja, jag fick ett år till! Tacksamhet! Har nämligen under denna sommar fyllt 54 år. Sista året har varit tufft på många plan. Fysiskt och mentalt. Det har varit motvind ett tag. Oväder runt omkring.
 
De utstakade dagarna jag en gång i tiden fick... då jag såg ljuset... de tar ju slut någon gång. Frågan är när? Är det snart? Eller kommer jag att få möjlighet att vara med ett tag till? Kommer jag att få möjlighet att fylla år några fler gånger? Se mina barn bli äldre, skaffa familj och få barn. Kommer jag överhuvudtaget att träffa mina barnbarn? Se dem växa upp och ha barnkalas, gå i skolan? Jag som tycker om att busa... får jag möjlighet att busa och leka med dem... baka kakor och läsa godnattsagor? Att få möjlighet att coacha dem, såsom jag gjort med mina egna barn and I loved it! Får jag möjlighet till det?
 
Ja, jag har tänkt det! Min plan är att jag ska leva åtminstone 20 år till. Ja då är jag 74 år. De åren kommer att gå fort! Fortare än jag ens kan tänka mig... därför.... är det viktigt att fylla dessa 20 år med det jag verkligen vill!
 
Vad är det då jag vill? Jag vill bl a ha balans, harmoni och kärlek. Ekonomisk trygghet. Vänner som får mig att bli mitt bästa jag. Att få vara en vän som ger stöd, glädje, skratt och bus. Jag vill inte ha konflikter, bevakning och kontroll runt omkring mig. Jag vill få vara den jag är och få respekt för det. Jag vill möta människor och ha underbara och intressanta samtal. Jag vill se dig! Jag vill se oss!
 
 
Det är i möten med människor det händer spännande saker... om båda vågar! För det handlar först om att möta dig själv för att kunna möta andra. Våga bjuda in. Möta andra på ett öppet, ärligt och välvilligt sätt. Att vara lyhörda för varandra och vilja varandra väl. Att låta andra få blomma ut och kunna glädjas åt det.
 
Har med åren insett att det finns många som inte har förmågan att kunna glädjas åt andra. För dem är målet att alltid sätta sig själv i det främsta rummet. Det är ju tillsammans vi blir ett. Vi sitter ju ihop, vi är ju trots allt människor... samma art... en art som slås mot varandra i det lilla och i det stora... det är så onödigt! Vi borde vilja varandra det bästa, kan man tycka.
 
Rätt eller fel styr oss så mycket! Media påverkar oss... de anser att de har rätt... de väljer vad vi ska se och uppleva... Olika grupperingar i olika formationer uppstår... orsak rädsla? De anser alla att de har rätt... Intrycken är många, men stanna upp... vad vill du? Vad gör du för att följa dig själv? Hur hanterar du alla intryck och övriga påverkningar i ditt liv? Hur fyller du ditt liv med viktiga och värdefulla aspekter och erfarenheter? Hur kan du påverka din omgivning på ett positivt sätt? Hur ser dina kommande år ut?
 
Ja, vi är ju människor och vi lever under en viss tid och ja, du och jag kan se till att varje dag, varje minut är underbar för dig själv och för andra!
 
Do it😍