Lena Jadekrantz

Glad
Sitter i bilen på väg hem, är så tacksam och glad. Har besökt mina arbetskamrater och kollegor på jobbet. Det har varit så upplyftande att besöka er i det vita putsade huset med gröna fönster. Jag är trött nu, behöver så lite för att bli trött. Jag behöver äta en lunch och sedan ta en vila. Min kropp och knopp orkar inte mer just nu och jag behöver lite återhämtning och distans. Hur trevligt vi än hade idag så är det som det är... vila gäller just nu för mig.
Hur viktigt är det inte att lyssna på sig själv och sätta foten på bromsen om det så behövs. Inte bara gasa på och rulla vidare. Det kanske till och med är så att foten enbart behöver nudda till vid bromsen ibland så att hastigheten avtar... eller ibland trycka ner bromspedalen betydligt mer så att hastigheten drastiskt minskar... men jag vill aboslut inte hamna i en situation där jag måste trycka bromspedalen ända in till mattan, akut! Tvärstopp! Åh no!
Detta var andra gången jag besökte mina arbetskamrater och kollegor. Jag bär med mig era underbara skratt och jag bubblar själv av glädje. Så kul att träffa er alla! Ni är alla så duktiga och ambitiösa! Var stolt att du är du och försök att alltid göra det bästa för dig själv och dina arbetskamrater och kollegor.
Tänk på att ni alla är olika färger... enligt disc-analysen... jag tycker det är lätt att förklara genom att använda dessa färger. Glöm inte att det är tillsammans som underverk sker. 
Jag gick all in idag... då jag visade mitt operationsområde och mig själv utan peruk... hur äkta är inte det :) Ja, jag mår så bra som jag ser ut. Självklart har det varit en extremt tuff period som jag har gått igenom... och det är inte klart... men mitt uppe i detta så har jag också gått igenom saker och landat i mycket och framförallt har jag träffat en person.
Jaha, tänker du säkert... vem har hon nu träffat? Jo, jag har träffat mig själv... och satt vissa gränser för framtiden. Ett exempel är att jag ska hitta en jobb-hastighet där jag mår bra och inte ger järnet. Att jag har tillgång till mina känslor och inte är avstängd. Att jag äter bra, har ju lätt att gå upp i vikt. Att jag avsätter tid för återhämtning och har en balans i mig själv. Att jag bidrar med positiv energi till mina arbetskamrater och kollegor. Ja det finns mycket att skriva här... men det får komma successivt :)
Tack ni fina 😍