Lena Jadekrantz

Mors dag
Jag åker till vår huvudstad över några dagar och ska gå på restaurang med mina söner m fl på morsdag, ska bli underbart! Jag har redan nu förvarnat om att vi inte kan ränna runt som vi brukar. Jag måste helt enkelt ta det lugnare, det finns förståelse för det och alla är glada att jag kommer ner. Jag ska även passa på att möta upp syster med familj och en kompis. Men det blir en hel del vila också... antingen i soffan, på balkongen eller på ett café 😀 Bara vi får umgås en stund, det är livet det!
Detta är första resan utanför Sundsvall sedan november 2017. Jag har inte haft kraft eller ork att resa till mina söner utan de har i stället kommit upp till oss. Alltid underbart att få umgås med dem.
Jag tänkte tipsa dig som ska köpa något till din egen mamma på morsdag. Cancerrehabfonden har en webbshop där kan du beställa varor, en del av priset går direkt til Cancerrehabfonden. På bilden nedan ser ni en tjej som har ett ärr i stället för ett bröst... mitt eget ärr har jag nu mätt och det är 25 cm... det ärr som finns i min själ är betydligt större.
Du kan även på Interflora stödja Cancerrehabfonden genom att köpa en blombukett, där en del av priset går till Cancerrehabfonden.
Cancerrehabfonden erbjuder rehabilitering och stöd till cancerdrabbade. Var 10 minut får 60 000 människor ett cancerbesked. Fondens vision är att varje cancerdrabbad person ska få möjlighet till rehabilitering. Om du kan och har möjilghet stöd dem gärna.
Jag har själv sökt om att få åka på en rehabvecka till hösten, men kön är lång. Håller tummarna!