Lena Jadekrantz

Wake up
Tacksamhet! Ja verkligen... jag är så tacksam för att det finns fejk-saker... det räddar upp många situationer 😀 Som ett exempel så kan nämnas min peruk... med den ser jag ut som vanliga normala människor... som har hår. Till och med L har just nu mer hår än mig... och han har inte mycket av den varan. Med hjälp av min peruk och ibland även min keps... så kan jag bege mig till människobyn utan att få allas blickar på mig. En bra känsla!
Dessutom så har jag nu för tiden även en protes-bh och en protes. Det går bra med den, tänker inte så mycket på att jag har den på mig. Men däremot vill jag just nu se ut som alla andra... och känner bara tacksamhet över dessa fejk-saker. Har även beställt en bikini på nätet... och då ser jag till min förvåning att det även finns en speciell bad-protes... den kommer jag nog också att köpa framöver. Min bröstsköterska berättar att det tar ett par månader innan jag får min rätta och slutliga protes... så jag tänker invänta mer info innan jag gör större inköp. En protes-bh ser precis ut som vanliga bh:har... men har en speciell ficka som är till för protesen. Självklart kostar den dubbelt så mycket som en vanlig BH... men vad gör det 😀 Med en protes blir min kroppsprofil blir densamma som tidigare. Ni kommer inte kunna se någon skillnad på mig 😀
 
Sen har vi det här med att fejka sitt ansikte... med makeup... ja tacksamhet även här... allt som gör att jag ser bättre ut är väl bra, tänker jag och skrattar för mig själv. Jag har nu hittat en blogg där bloggerskan på ett mycket bra sätt visar hur en cancerpatient förändras med makeup och peruker... riktigt kul att läsa och titta på bilderna. Se vilken skillnad från inget hår och make-up till till slutligt resultat. Är det inte fantastiskt!
Bloggerskan har inte bröstcancer utan cancer i de nedre regionerna... som började med en urinvägsinfektion... där medicinerna slutligen skapade en hårlös person. Många med mig kan berätta att det är oerhört jobbigt att tappa håret. Håret är ändå en identitet... och inte att förglömma att tappa ett bröst... det är tuffa saker att gå igenom... men jag har klarat det hit och jag kommer att klara det... så är det bara... mycket tack vara humor och skratt... och att jag får känna mig normal mellan varven. Detta innebär att jag ser ut som alla andra även om jag än inte riktigt känner mig som andra... just nu!
Tack du bloggerska som bjuder på dig själv med härliga bilder, peruker och underbara situationer!!! Titta och läs gärna på hennes blogg, där framgår även att hon har skrivit en bok om sin erfarenhet.

Fejk it until you make it 😍
Wake up... with or without make up... and enjoy your life!