Lena Jadekrantz

KAN...SER
Jo då, du kan också få cancer. Alla kan drabbas, det inser alla. Det är det som är det luriga när en enda cell i kroppen väljer att fördubbla sig själv... och om och igen... och har som mål att ta över din kropp. Det är då det är dags att sätta stopp!
 
Cancer är för många skräckfyllt och jag har träffat många personer som reagerar starkt på det jag gått igenom. De vet att det har kunnat vara dem själva. Cancer skapar så mycket känslor och varje person måste hantera det utifrån sig själv. Jag är så tacksam för att forskningen och utvecklingen av metoder och mediciner ständigt går framåt! 
Kan jag hjälpa till att skapa öppenhet genom att berätta om min egen process, så är jag bara glad :) Jag vet att jag och min familj bokstavligen slängde oss över internet och sökte information efter att jag hade fått cancerbeskedet. Vi ville veta mer... direkt! Jag hoppas att jag med min blogg kan hjälpa någon annan i samma situation, då har jag gjort mycket. Att få stötta någon som har behov av information.
 
Nu har jag hittat denna underbara låt om hur svårt det är att överhuvudtaget uttala ordet... cancer! 
Lyssna och le 😃