Lena Jadekrantz

Roligt... med taktkänsla
Hmmm, idag ska jag på datortomografi... hmmmm, tre månader efter avslutad behandling.... hmmm, nu har jag fått griller i huvudet igen.... Tänk om de hittar något!
 
Det är ju en naturlig process att gå igenom alla dessa känslor och alla dessa tankar. Jag har fått vila lite från tankarna under september och oktober... ja, det har varit bra och skönt att känna att jag blir alltmer normaliserad. Tröttheten börjar sakta sakta att gå till sig... skönt! Men idag ska jag alltså kolla området från höfterna upp till halsen... bra i och för sig att de granskar mig igen. Mentalt har jag programmerat mig till att de inte kommer att finna någon fler elak cell... men den där lille som sitter och dinglar med fötterna på vänster axel är ihärdig just nu! 

Det kommer ju att ta några veckor innan jag får ett besked... så jag får jobba på att hålla den där som dinglar med fötterna på min vänstra axel i schak ett tag till. Under tiden är det viktigt att ha kul och det kommer jag att ha ikväll! Garanterat! Du som också vill delta på nedanstående aktivitet så är det inte försent! Det kostar 100 kr och pengarna går till forskning.
Ikväll ska mina höfter få röra sig! Jajamän ikväll blir de zumba och afroaerobics... jag älskar att dansa och 'går igång' när jag hör rätt takter... vilket det kommer att bli ikväll! Vi kommer att gå därifrån med ett leende från ena örsnibben till den andra. Vi kommer att röra på områden på kroppen vi inte visste att de fanns. Vi kommer att skratta och svettas. Vi behöver ladda med vatten och vi kommer att ha svårt att hålla koll på både fötter och ben... samtidigt... men vad gör det  - vi har roligt tillsammans för ett gott syfte!

Tack vare goda samarbeten mellan AlnöFitness, Olivia och Engelska skolan... som alla har personer i sina grupperingar som har genomgått behandling för bröstcancer så strålar vi samman och detta roliga iniativ har dragits igång! Tack för det!

Nu ska här zumba´s till salsatakter! 
Skratt har läkande egenskaper vill jag tro!
Kanske jag till och med skakar sönder någon elak liten cell ikväll.... Jiiihhaaa 😀