Lena Jadekrantz

Bingo!
För att göra allt lite roligare under sista kuren... och framförallt... att jag är i ett delavslut... så har jag fått bingo varje dag :) 
För varje dag och varje omgång av kortisontabletter har nedtrappningsschemat fått en prick med bingolottopennan. Den pennan används i vanliga fall enbart en gång per år... nämligen på uppesittarkväll inför julafton. Nu kommer den till användning återigen. Denna gång med ett mycket gott syfte... att jag ska vara glad och att detta är över nu!
Som ni vet så tar jag under 8 dagar stor mängd kortison. Min kropp fylls med vätska och jag känner mig pluffsig. Syftet är gott och jag behöver detta, det vet jag. Men när jag är mitt upp i detta... är jag inte riktigt mig själv.
Kortison ger mig vätska för att hantera cytostatikan, det ger mig bättre förutsättningar för lever mm, men framförallt minskar risken för överkänslighetsreaktioner. 
Jag har ändå klarat mig bra ändå under dessa sex kurer... även om jag har haft en hel del biverkningar såsom illamående, värk, irritation, muskler som varit konstig, svaghet, trötthet mm mm. Men vilken cancerpatient har inte biverkningar! Ni ska veta hur många fantastiska och duktiga cancerpatienter det finns!!!
Nu har jag tagit de sista två kortisontabletterna!
Ännu något att fira... även om ingen "anställd från Bingolotto" har hört av sig 😉