Lena Jadekrantz

Det blir peruk
Ja, jag kommer att tappa allt hår. Ingen kul känsla och något jag sliter med. Ja verkligen har jobbigt med! Tur dock att man bor i Sverige, vilket stöd det finns när det väl är allvarligt. Jag kommer att få 6.000 kr av Landstinget för att köpa en peruk. Tack du skattebetalare! Detta känns väldigt främmande!
Har ju tur också, vilket jag just nu har svårt att förstår.... men en av mina bästa vänners egen moster arbetar med just detta. Har jag tur, eller...:)
Så jag var kavat nog och vandrade till hennes salong utan förvarning. Hon tittade förvånad på mig, mycket välbekant var jag, men till slut kände hon igen mig. Jag har ju kort hår nu, så hon gjorde det bra!
Måste ju förbereda mig lite tänkte jag, jag kommer att köpa en peruk snart. Så jag fick ta denna bild, så att ni får se hur det kan se ut. Surrealistiskt! De ni ser på bilden här nedan, det är syntethår. Men tydligen finns det även peruker som är gjorda av riktigt hår... de är betydligt dyrare och jag måste betala mellanskillnaden. Troligen blir det inte en sån. Planerar att detta är ett övergående skeende :)
Jag ska träffa henne igen i januari för att mäta och diskutera vad just jag behöver och vill ha. 
 
Fram till beställning kommer jag att tillhöra toppluvefolket...
Ser fram emot besöket, hon är så oerhört trevlig :)
 
 
 
 
#1 - Anonym

Du fick den bästa med peruker. Du kommer bli jättefin i den❤