Lena Jadekrantz

KUR...ERA
Ja då sätter vi punkt! Delmoment nr 1 avklarad! Så oooooerhört skönt! En mycket trevande inledning till något jag inte visste vad det skulle innebära... till ett avslappnat avslut där jag medtagen pustar ut. Ja, jag är medtagen! Jag har ju en hel del KURER att genomgå, vilket jag gör med glädje... jag gör allt för att kriga mot det onda!
1. KUR... er med cytostatika, operation och strålbehandling
2. KUR... era mig själv
3. KUR... ator
Det har tagit allt längre tid att återhämta mig för varje gång. Det mest markanta förändringen har dock varit den näst sista cytostatikakuren. Då föll min kropp nästan ihop, kändes som om jag upplöstes på celldelningsnivå. Vaporized... almost :) But oh no... jag kämpade emot!
Foto and copyright: Anna Lundgren. Ett glädjehopp för att sista cytostatikakuren är klar.
Nu avslutas KUR delmoment nr 1... nämligen process cytostatika... Tjohoo.. kroppen full med cellgifter... jag mår bra och är glad... och min peruk ramlar inte av i hoppet :)... är livet inte härligt åndå!
De käftsmällar mina cancerceller har fått av cytostatikan har varit något av knock-out... där cytostatikan är vinnaren! Gillar´t :) Jag har fått högsta dosen varje gång. Mina blodvärden har varit bra varje gång. Gillar´t :)
Nästa process är operationen. Jag har redan börjat ladda om inför den... det är ju speciellt... det här med att ta bort en kroppsdel. Det känns bra att jag får bort det onda! Men samtidigt... sorg... över mitt fina fasta fantastiska bröst som mer än väl har fullföljt sitt uppdrag... diplom till dig du fina!!!
Under sommaren kommer jag att genomgå process strålbehandling... men det är så långt fram... så det tar vi sen!
Läkarna gör sitt, sköterskorna är fantastiska och medicinen verkar. Ja, jag har ett uppdrag att ta hand om mig själv. Det gör jag... kan låta egoistiskt... men i detta skede måste jag ha rätt värden omkring mig. Ja jag måste vara lätt narcisistisk nu. Jag har som ambition att fullfölja mitt uppdrag och se till att jag lägger in de rätta värdena så att helheten fungerar. Ja, jag kommer att fortsätta att KUR...era mig själv... ett livslångt uppdrag! 
Dessutom så träffar jag en KUR...ator regelbundet. Det är bra! En viktig investering. En ventil i vardagen. Alla bör träffa en kurator några gång i livet... så är det bara!
Jag ska nu göra som min läkare säger: "Fortsätt som du gör"
Snart är även denna erfarenhet.... KUR...iosa 🤣