Lena Jadekrantz

Zeinas Kitchen
Apråpå sulforofan i mitt tidigare inlägg... och hur bra det ämnet är till att dna-strängen ska hållas intakt så att inte en cell fördubblar sig... så har jag tidigare skrivit om att just sulforofan ingår i broccoli, blomkål mm... men även i vitkål. Vitkål är god att bara gnaga på eller fylla med köttfärs mm. 
 
Det finns många recept på vitkålssallad och i sommar har jag hittat 'the recepie'... en mycket god vitkålssallad som jag nu vill dela med mig av.  
Bild lånad från zeinaskitchen.se
Det är Zeina som driver en av sveriges bästa matbloggar som tipsar om denna och jag kan bara bistå i att denna sallad är väldigt god. Även mina gäster som har ätit salladen tycker samma sak och har nu fått länken till recepten.
 
Jag vill att även du ska få möjlighet att göra denna vitkålssallad. Om du surfar runt på hennes blogg så hittar du även andra goda recept som du kan testa. Zeina kommer snart ut med en kokbok... och den har jag beställt.
 
Det finns spännande mat worldwide!
Bara att utforska 🤗