Lena Jadekrantz

Håret har ännu inte talat...
Smått... smått... smått... så ser jag hur det börjar växa hår på mitt huvud. Det känns oerhört hoppfullt! Jag skönjer något som kommer att bli... något... så småningom. Det nya har börjat växa och jag vet inte hur det kommer att bli. Håret kan komma att bli tunnare, tjockare, krulligare, mörkare, ljusare... ja, det är något nytt jag ska lära känna. Jag funderar också på vilka val jag ska göra här framöver. Håret kommer ju att börja växa, det vet jag for sure! Ja, jag kommer att behöva göra några pitstops. Några anhalter blir det på vägen. Det ska bli spännande. För trots allt... just nu... så är det för mig inte helt obekvämt med att se ut som skalleper :) 
Mitt hår kommer att växa ut successivt, det vet jag. Men hur ska jag låta det växa? Ska jag låta det växa fritt? Eller ska jag forma det allt eftersom? Vilken form ska jag låta det anta? Ja, jag vet inte just nu. 
Det jag däremot vet är att när mitt eget hår väl har vuxit minst två centimeter, då öppnar sig en möjlighet jag inte ens visste fanns. Jag har nämligen möjlighet att sätta in något som heter hair-talk. Kolla här vilken skillnad!
Foto: Hairtalk.se
Den här metoden innebär att man sätter in extensions med patenterade tejpfästen. Därefter fäster man något som heter hairwear med clips. Visst ser det helt otroligt bra ut! Den här metoden kan man använda om man vill förstärka det hår man har oavsett om personen har en cancersjukdom eller inte. Kolla här så ser du fler förvandlingar. Underbart!
Kanske, kanske, kanske... så sätter jag in hair-talk. Eller så göra jag det inte. Villrådig just nu! Men om jag inte sätter in hair-talk... vad väljer jag då att göra i stället? Jag måste ju onekligen åtgärda ett vildvuxet hårburr! Min bakgrund: jag har alltid haft kraftig hårväxt... så sannolikheten är troligen den att det blir så även nu när mitt hår börjar växa igen. Så jag måste ju ha en plan. 
Eftersom jag just nu tycker att det är skönt att inte ha så mycket hår... så ska jag eventuellt primärt satsa på att få till en kortare frisyr... kanske denna tuffa frilla som Marie Fredriksson har:
Visst är det tufft! Gillar´t!
Beroende på vilken hårfärg just jag får, så ska jag nog färga det åt det tuffare slaget. Några snygga örhängen till detta och en bra makeup. Ja, då borde jag se mer normal ut... än vad jag gör just nu :) Det finns hopp!!!
Ja, så går några av mina tankar just nu.
Har Du några förslag eller tips till mig hur jag ska göra, så hör gärna av dig!