Lena Jadekrantz

Glad midsommar
Vad är det som ger dig glädje och lycka i din vardag? Tänker du på att stanna upp och njuta av de personer och situationer som ger dig glädje och lycka? Att få känna detta är en lyx i vardagen som vi måste ta vara på. Att ta oss tid att stanna upp några extra minuter för att ta del av något roligt, kärleksfullt och/eller underbart. Det kanske till och med är så att det är du själv som sprider glädje så att andra ska få ta del av det.
 
I mitt fall är det just nu min badrumsspegel som bl a ger mig lycka och glädje.... jo att få se mig själv i badrumsspegeln på morgonkvisten är en rolig upplevelse nu för tiden. Jag börjar alltså dagen med ett stort leende... mitt framför mig står en kvinna i sina bästa år som faktiskt har hår på sitt huvudet och dessutom ett hår som är lätt struligt efter en god natts sömn... jaaaa, jag har så pass mycket hår nu att det blir lätt ruffsigt. Är det inte underbart så säg😍 Det har tagit c:a sex månader för mitt hår att få växtkraften åter, men nu kommer den starkare än någonsin. Jiihhaaa 😀
Första gången jag insåg att mitt hår var ruffsigt efter en natts sömn, ropade jag morgontrött högt... "jag har 'ligghår' och menade att nattens sömn skapat ett hår som är platt på den ena sidan och struligt på den andra sidan. En lätt ruffsig kvinna i sina bästa år som ser glad ut. Jag njuter nu av denna lyx i tillvaron och känner både glädje och lycka över att ha hår och att mitt hår är på väg tillbaka med en så enormt stark växtkraft. Here I come!
 
På midsommarafton ska jag försöka att pynta håret med blommor, det får bli ett sätt att hedra den växande kraften. Det hår som nu kommer fram är något nytt... ny färg, ny form och ny kraft 😍 Jag undrar om du också tar dig tid att hedra, läs förgylla vardagen, olika situationer/saker/personer som ger dig själv glädje- och lyckokänslor? 
 
Midsommar är här, den ljusaste tiden på året! Plocka den finaste blomma du ser och hedra dig själv genom att sätta denna blomma bakom ditt örat nu i helgen och njut av att du är du!  Sprid din glädje och lev i nuet, njut av färgerna, formerna, varandra och all växtkraft som både du och naturen har! 
 
Passa på att njuta💗 det ska jag göra 💗 
Glad underbar midsommar önskar jag er alla!!!