Lena Jadekrantz

Fått frågan :)
Jag fick frågan... nej... L har inte friat :)... Alltså vi börjar från början... jag fick frågan om jag går igenom en förändring i samband med min cancersjukdom. Självklart gör jag det! Det gör alla med denna form av sjukdom! Min blogg har många syften, som ni vet... men ett av dem är att även du har möjlighet att förändras med mig... utifrån där du är! OM du vill :) 
Väsentliga saker utkristalliseras av en cancersjukdom, viktiga värden i livet. Insikter kommer närmare... om hur jag jobbat... hur jag tappat bort mig själv... att jag valt vissa saker... utstått vissa personer... situationer... mm! Blivit någon jag inte är! Hmmm... är du den du vill vara, eller har du också bara glidit in i något?!
Utseende, vikt, prestation, val av heminredning och kläderna mm är viktiga i vårt samhälle. Ja, jag erkänner jag tycker också om att se prydlig ut! Men för vissa personer är det åt det extrema hållet. Allt för att den personliga marknadsföringen ska vara på topp.
Äkthet, ärlighet och älskvärdhet... det innersta äkta saknas många gånger... Förmågan att kunna glädjas åt andra är en förmåga som jag tror att många inte besitter eller helt enkelt väljer bort. Jag har varit medveten om att jag hamnat i ett spår som inte är bra. När tiden till efterreflektion och analys saknas är möjligheten till nytänk minimal. Jag har tid för efterreflektion nu! Vissa saker vet jag redan och nu har jag kompletterat med några fler insikter. Ingen är komplett! Vilka insikter brukar du göra?
Sitter du också och läser jobbmail på kvällar och helger? Lägger du alltid in extra växlar och satsar på en ny topp?  Har du möjlighet till reflektion och återhämtning mellan topparna? Kommer du också hem och är tom i kropp och själ? Kommer du ihåg koden till ditt bankomatkort när du handlat mat direkt efter jobbet? Vilka värden vill du ha i ditt liv? Vad är värdefullt för dig och vad behövder du välja till eller välja bort?
Att kunna välja... finns alltid som ett alternativ! Jag har inte valt! Borde nog ha gjort det! Insikt! 
Förändring kräver eftertänksamhet. Förändring kräver ny energi. Har du tillräckligt med energi till förändring?
Ja, jag kommer att göra betydligt fler medvetna och aktiva val!