Lena Jadekrantz

Växtnäring :)
Det är otroligt så mycket det händer i mitt huvud... och ovanpå huvudet :)... detta trots att jag inte har fyllt på med någon form av växtnäring. Jag är glad över de små framsteg som jag själv gör och det som sker ovanpå mitt huvud... It´s Amazing! 
Jag har väl aldrig klappat mig själv så mycket på huvudet som jag gör nu :). Men vad är då syftet... självklart att känna på de små små hårstrån som glest börjar att växa fram. En underbar känsla :)
Bild och copyright: Lena Jadekrantz (bild från mitten av mars, tappade håret mitten av januari)
Fick ett bra tips när jag blev skallig... nämligen att beröra skalpen lätt med fingertopparna... eftersom den rörelsen stimulerar hårsäckarna. Gissa om jag har gjort den rörelsen ett flertal gånger!!!
Under dessa månader som skallig så har det varit väldigt frigörande :) Så här ser jag ut nu! Det är bara att gilla det och... det är mycket praktiskt. Lättsamt, frigörande och nydanande :) Det blir kort hår framöver! Så mycket har jag bestämt i alla fall. Just nu siktar jag på en frisyr som Marie Fredriksson har! Det är tufft och fränt, så det målet går jag all in för! 
Ni kanske undrar vad nackdelen med att vara skallig är... jajamän... jag fryser! Har använt nattmössa länge... men... nu börjar de små fjun jag har fått att isolera lite. Så nattmössa ---- good bye och tack för att du mer än väl har uppfyllt ditt uppdrag :)
När jag befinner mig utomhus så måste jag ha antingen nedanstående pälsmössa eller två mössor samtidigt. Om jag enbart har en enda mössa... då blåser det igenom... och jag blir frusen i hela kroppen. 
Bild och copyright: Lena Jadekrantz
Det hår som kommer just nu är åt det ljusare hållet och det ska bli spännande att se vilken färg det blir när mer hår har kommit fram. Med denna tillväxttakt borde jag ha en lätt täckande hårmatta i juni. Vi får se :)
Som ni ser så har jag ännu inte tappat alla hår på ögonbryn och ögonfransar. Vissa av dem hänger envist kvar, tack ock lov. Men jag räknar med att jag måste ev fylla i vissa områden framöver... men det finns det ju verktyg för... antingen manuellt eller att jag helt enkelt får gå på salong.
Just nu är det så oerhört spännande att se att håret på huvudet växer, även om jag har vissa områden som är mer tveksamma... så det blir spännande att se hur detta utvecklas. Det finns ju en viss risk att det blir områden som blir "kalhyggen" :)
Vi får se hur det blir!
Underbart att jag redan nu har valt att en kort frisyr i framtiden :)
 
#1 - Anonym

Fin du är i pälsmössan kram Mona 💗

#2 - GS

Fatta hur kallt det blir utan hår! Bara när jag klippt mig eller haft "uppskuret" har jag frusit. Förstår att det behövs en inomhus/nattmössa!