Lena Jadekrantz

Kalla eller varma?
Det är konstigt det här med hormoner. Det har väl alltid svängt till och från... för mig som för många andra kvinnor. I perioder... dvs varje månad... har jag bl a haft otroligt kalla händer och fötter. Ja jag menar iskalla. Jag är en varm person men händer och fötter de stårt för något annat... kyla.

Jag har suttit på händerna, haft långa armar på tröjor och använt handledsvärmare... inomhus! Allt för att bli varm. Blodcirkulationen har inte riktigt fungerat... men det gör den nu kan jag säga. Inga problem med kalla händer och fötter just nu! Skönt!
Jag kan inte förklara varför det har svängt - varför jag är varmare. En trolig orsak är hormoner, kanske min åldrande ålder eller Tamoxifen. Who knows! Har du någon teori?
 
Just nu svänger jag inte ens mellan varmt och kallt, jag är stabil i min kroppstemperatur. Skönt!
Varma händer i kalla länder!
#1 - Tess

Vad skönt att det inte svänger just nu. Jag håller tummarna för att det håller i sig!

Svar: Tack :)
Lena Jadekrantz

#2 - Ann-Sofi Engström

Jag som svettats av och till i 5 år (ibland 10-15 ggr per dag är glad och tacksam att det börjar ge med sig. Så idag har jag inhandlat concealer och lite annat smink, äntligen kan man piffa sig utan att bli en randig zebra😊👍🏼 Jag har sagt det förut och jag säger det igen, du måste skriva en bok... eller rättare dag du har ju materialet klart här i bloggen. Du är fantastiskt duktig på ett formulera dig och hitta dom rätta orden så man verkligen får den rätta inlevelsen. Denna bok skulle bli ett mycket bra stöd och tröst och svar på många frågor för bröstcancerdrabbade. Gör’t... ❤️

Svar: Å tack snälla du!!! Ja det kanske är en bra idé att publicera i annan form. Vi får se vad som händer :) Men vad roligt med nya grejor i sminklådan. Kramar!!!
Lena Jadekrantz