Lena Jadekrantz

T... RAIN
Träningen tuffar på! Promenader i all ära. Jag är ute och går ganska så ofta. Ibland långt och ibland inte så långt. Det beror lite på dagsformen och syftet med promenaden. Denna vecka går jag på kur... så jag får se hur mitt allmäntilstånd är... kanske det blir cirkelträning trots att jag har cytostaika som jobbar i kroppen... vi får se :)
Det har varit svårt för mig under dessa månader att åka iväg på Friskis & Svettis. Jag har inget hår... och att träna med peruk är inte någon höjdare. Dessutom har jag haft en picc-line på armen... och att träna i långärmad tröja är inte heller någon höjdare.
Har försökt att göra en del övningar här hemma, men jag är en gruppträningsperson. Jag tycker om att träna i grupp... även om det är individuell träning. Därför har jag varit så tacksam och glad över den träning som sköterskorna på onkologen driver för oss cancerpatienter. Där kan jag vara mig själv... utan hår och med bandage på armen.
Dessutom så får jag träffa fantastiska personer som går igenom sina respektive individuella cancerresor. Det är makalöst vilka starka personer det finns! Jag beundrar dem :)
Vi är ju "föregångare" här när det gäller denna typ av träning... som är i projektfas och som självklart ska utvärderas. Men jag är helt övertygad attt det blir en fortsatt framtid för denna form av träning. Träningen har ett mervärde på många sätt!
Nu ska gruppen vara "företrädare" också... vi i träningsgruppen är inbjudna till en lokal cancerförening som är nyfikna och vill veta mer... och vi... vi berättar mer än gärna :) och vi är nyfikna på deras berättelser och tankar :)
Visst är det bra :)
Det går som på räls nu!
The more... The merrier :)