Lena Jadekrantz

Längtar...
Ja, jag erkänner... det är helt befängt... men jag längtar så mycket till att få gå till en frisör 😂. No chans, inte än... ingen idé liksom just nu. Men snart... kanske i juli/augusti... kan jag få gå till frisören och forma till en frisyr. Läääängtar 😁
Nu har jag varit utan hår på skallen sedan januari... L brukar kalla mig skallepär :) och det finns kärlek i det uttrycket 😍 Ja, mitt hår är spretigt kan jag säga... mycket glest... men ändå så pass så det värmer mig och att jag inte behöver sova med nattmössa. Håret har nog växt på vissa håll upp till 1 cm. Glad är jag! Men håret är mycket ljust, så det är svårt att se att det öht finns hår på huvudet.
Jag kan skönja konturerna runt nacken och öronen nu... det känns hoppfullt. Men... det är inte vackert... så jag vill inte lägga ut någon bild på mig... inte än. Det kommer en bild när jag känner att jag har något att visa upp och att det är en bild som är något så när tjusigt. Ska bli intressant att se vilken färg och form jag får efter cytostatikabehandlingarna.
 
Just nu använder jag min peruk mycket ofta, som jag är mycket bekväm och nöjd med. Jag har väl aldrig fått så många fina kommentarer om mitt utseende som jag får nu... där jag blir alldeles varm. Tack till era alla! Några av de kommentarer jag fått, har kommit från personer som inte vet vad jag går igenom. De blir mäkta paff när jag berättar att jag har peruk :) Glädje i vardagen!
Jag använder även keps när jag är ute, ibland är det skönt att dra på sig något snabbt. Om kepsen har jag också fått många bra kommentarer om. Gillar´t! Men hemma... där går jag omkring "au naturell".
Tänk att det ska ta 53 år för att få fina kommentarer om att jag ser bra ut.
Det är bara att tacka och ta emot😍
Tacksamhet känner jag också över att det luddrar lätt när jag schamponerar mitt huvud😄
Ett mycket bra tecken!!!